Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Emelie och familjen - 26 januari 2010 22:53

När vi ändå var på stora Willys gjorde vi något ovanligt - planerade mat för de kommande fyra dagarna.

Tisdag kväll: Scones

Onsdag lunch: Pannkakor med sylt

Onsdag middag: Fiskpinnar med potatismos

Torsdag lunch: Tonfisksallad eller nåt annat med tonfisk

Torsdag middag: Kålpudding

Fredag lunch: Rester från middagen

Fredag kväll: Kyckling i röd curry med äggnudlar

Lördag kväll: Grillad fläskfilé, kanske med hemgjord potatissallad


Känns bra!

Av Emelie och familjen - 26 januari 2010 16:22

Ehm, just det.. jag har inte skrivit om mitt viktminskningsprojekt på ett tag. Huvudsakligen beror det på att jag inte direkt hållt mig till planerna. Det sket sig redan när Charlie hörde av sig och berättade att han hade lussebullar kvar i frysen. Eftersom julen hade passerat så var det dags att äta upp dem. Jag kan inte hålla mig borta från bullar så de där bullarna tog snabbt slut. Sedan har de ju börjat sälja semlor i butikerna, vilket gjort att jag och Fredrik köpt hem släta kransar (vi äter inte semlor, och själva semlebröden är dyra i jämförelse med en krans) som vi gärna glufsar i oss till kaffet. Nåja, jag har inte så särskilt dåligt samvete över att jag äter lite onyttigt. Det jag däremot har dåligt samvete över är att Elina knappt fått komma ut de senaste dagarna. Till äffären och tillbaka, det är det enda. Även den korta sträckan är jag hypernervös när jag går för det är snorhalt ute! När jag och Charlie gick till bion i lördags halkade jag ordentligt och var riktigt glad över att jag inte bar på Elina då. Fast att hon blir buren på magen och man oftast faller i backen på rumpan så har hon ju sina fötter vid mina höfter. Risken att falla på hennes små tår är oroväckande stor. Idag måste vi ändå få lite mer frisk luft, så efter Fredriks träning går vi för att möta honom. Elina får vara i vagnen så att hon inte skadas om jag halkar.

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards