Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Emelie och familjen - 9 januari 2010 14:39

Jag har fortfarande inte kommit på ett bra sätt att förvara bebisen på medan man duschar om man är ensam hemma. Hur gör folk? Finns ju massa ensamstående föräldrar där ute som löst detta problem på något sätt. När jag och Elina är på badhuset så håller jag henne i famnen medan jag försöker tvåla in oss båda, men man kommer inte åt överallt med bara en arm. Ena armhålan blir ju till exempel inte ordentligt intvålad. Här hemma vågar jag inte stå upp i badkaret med henne.. tänk om hon halkar ur mitt grepp och faller ner mot porslinskaret, hemska tanke.

Tyckte i alla fall att både jag och Elina kunde behöva ett bad idag. Det blev en trevlig tillställning. Fram tills idag har lillan mest sugit på någon leksak eller inspekterat badkarskanten när vi badat, men idag upptäckte hon vattenytan. Den bildar ju en synlig rand vid kanten, men när Elina skulle ta vattnet (Snören och sladdar är roligt nu, och det såg väl kanske ut som ett snöre) så föll handen igenom utan att fånga något samtidigt som ett lustigt ljud uppstod. Åh jösses vad roligt hon hade sen då hon upptäckt plasket! Vatten flög överallt. Kul, det var på tiden.

Av Emelie och familjen - 9 januari 2010 14:30

Vad skulle jag göra utan Fredrik? När jag ger upp på nätterna (alltid runt 6-tiden) så stiger han upp till plattan och tar hand om Elina. Ett par nätter har jag blivit så arg av sömnbristen att jag behövt gå ut ur sovrummet och lugna ner mig så att jag inte brukar våld mot min lilla tjej. Imorse, halv sju, hann det inte ens gå så långt att jag gick iväg, utan när jag började ignorera Elinas klättrande på mitt huvud så tog Fredrik lilltjejen och så sov de på soffan så att jag fick sängen för mig själv i några timmar. Mycket skönt!! Tyvärr missade vi melodikrysset, men sömnen var värd mycket mer än frukostmys med kryss.


Vi kämpar på i alla fall...



Tillägg kl 14:38

Glömde ju säga att Fredrik hade diskat allt sedan gårdagkvällen när jag kom upp också, så det var bara att sätta sig ner för frukost. Jag älskar den mannen!

Presentation


För att kontakta mig, maila emeliesjodin[at]gmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

En del av

Reklam


Ovido - Quiz & Flashcards